vrijdag 1 mei 2020

Van borduurpatroontje uit 1982 tot pixel art

Een tijdje geleden kocht ik in de kringloopwinkel een pakketje borduurpatronen. Daar zaten onder andere twee bladen bij, uitgegeven door Ariadne ergens in 1982. Borduur in je vakantie en win een prijs! Allemaal kleine patroontjes om een vakantiekaart te maken.














Tijdens een korte vakantie maakte ik mijn eigen variatie in kruissteekjes, want wat in 1982 kon, kan nu natuurlijk ook nog😊 Andere kleuren gebruiken en het resultaat ziet er weer anno 2020 uit.

     
                      
Nu had ik tijdens die vakantie ook ruitjes papier gekocht en bedacht dat ik al die losse patroontjes ook samen zou kunnen voegen. Dus tekende ik het ruitjes papier vol en ontstond een leuk, nieuw  patroon van bloemen.



Na deze vakantie had ik weer de beschikking over mijn laptop en kon ik het nieuwe patroon omzetten in "pixels". Dit levert altijd urenlang speelplezier op. 

En beginnen ideeën over elkaar heen te buitelen. Zal ik het op een lap stof laten printen?...... Of toch in andere kleuren? Of...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten